Friday, 18 March 2011

PELANGI AWAN LUAR BIASA

 Hye ho u olls.Assalamualaikum
SELAMAT MALAM.


Huaa..da lama giler xapdet belog nih..
kali ni aku nak cuci mata korang tengok keajaiban ALLAH S.W.T iaitu pelangi awan yang luar biasa..

Seorang ahli astronomi, Oleg Bartunov 51,berjaya merakamkan imej pelangi luar biasa di Gunung Everest ketika dia menyertai ekspedisi ke Himalaya.Yang bestnye, Bartunov ni rakam imej pelangi cantek lagi hebat ni hanya dengan menggunakan kamera biasa!! takdek nyer die nk bawak dslr besar gedabak time mendaki.gune kamera kompak pon gambar cantek taw!! Fenoma ni berlaku disebabkan oleh pantulan cahaya kristal ais yang kecil  di dalam awan.Orang tempatan pon jarang melihat fenoma luar biasa nih.SUBHANALLAH..


nampak tak tuh pelangi cantik??!!

2 comments:

Cik Bidadari said...

cantik... kat mana tu?

Faa Eryna said...

subhanallahhh ;')

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...