Wednesday, 16 March 2011

10 RUMAH PELIK TAPI HEBAT!

hye ho u olls.!
SELAMAT SIANG & SELAMAT TENGAH HARI.


kali ni nak ajak korang cuci mata tengok keunikan dan kepelikan lagi hebat tentang jenis jenis rumah yang memang takde dekat malaysia nih..haha..
kalo la ade rumah2 camni kat malaysia,fuhh! bole jadi tempat lawatan sambil belajar untuk bebudak design lah.hahah..

seriously bagi aku rumah2 ni tadekla pelik sangat malah hebat kot! sebab manusia memang ade daya kreativiti yang mampu design rumah2 camni..agak2 korang,korang nak tak duduk dalam rumah camni?kalo aku,aku rase syok woo ade rumah camnih..lain dari yang lain..

1. Hammargren Home of Nevada History (Las    Vegas,Nevada)
    'The most interesting home of the world'.



2. Bioscleave House Life Extending Villa (East     Hampton,New York)
    'Architecture Against Death'


3. Coral Castle (Miami,Florida)
     
 
4. Minnesota Foam Home (Minnetrista, Minnesota)
      'Flinstones Home'.


5. The Cunningham Domes (Pantagonia, Arizona)


6. Mystery Castle (Phoenix, Arizona) 


7. Shangri-La Dome Home (Aguilar, Colorado)
   

8. The Dune House (Atlantic Beach, Florida)
    'Disco-era house in a dune'



9. Castle on The Bay (San Fransisco, California)




10. Earthship Home (Columbus, New Mexico)
      'Hippi Culture'




Puas da tengok?unik kan rumah ni sume..

p/s : Berangan nak duduk rumah besar.

2 comments:

ubi said...

rumah yg no 2 semart...wana wani oiii..hehe

mykhalis said...

rumah cam hobbit je..tapi kalu besarkan gambar kan best..tan nampak sangat le..hehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...